Tohle sice k diskuzi o svižníkovi už nepatří (možno smazat nebo přesunout jinam ...), ale alespoň krátký komentář k Honzově kusu. Na determinačním štítku je skutečně Kolbeho rukopis, nicméně červený štítek Typus už k tomu nepatří. Kolbe sám své typy nijak barevně neoznačoval. Pokud popisoval na základě kusů z berlínského muzea (a to v tomto případě ano), tak brouci mají pod sebou pěti- nebo šesti-místné tištěné číslo, které koresponduje s rukopisným katalogem deponovaným v berlínském muzeu. Z něj se dá vyčíst, odkud se dotyčný brouk vzal (kdo ho o muzea daroval, prodal, vyměnil .... a kdy). Tím se dají ty neoznačené (nedostatečně označené, omylem označené ...) typy dobře identifikovat. Cedule Typus, která je umístěná pod Honzovým broukem pochází podle mně od Obenbergera, který tím označoval v pražském muzeu všechny staré (a tedy potenciálně cenné) brouky, aby byli přednostně schováváni do depozitářů v době druhé světové války a tím se pokud možno zabránilo jejich poškození nebo zničení. To je taky dneska v Praze bohužel velký problém, že tato označených "typů" je tam spousta a je třeba to postupně čistit. Čili tohle typ určitě nebude, ale spíš dodatečně determinovaný kus samotným Kolbem, proto taky nesedí to datum na lokalitním štítku.
Ty typové etikety pocházejí z dílny Reitter, zhruba kolem roku 1900 a běžně se používali k označení typového materialu (tisknul TYPUS,COTYPUS,SYNTYPUS) byli také vytištěny všechny druhy obsažené v jeho Fauně germanice , ke každému dílu zvlášť taková knížečka s etiketami.
Jenom technická pro moderátory: jakožto milovník správného skloňování trpím, vidím-li napsáno (a to přímo v nadpisu tohoto tématu!) "TYPUSY" - tohle ne, to opravdu nejde. Jednotné číslo je typus, množné typy. Po opravení (děkuji) možno mou hnidopišskou poznámku odstranit.