Dal by se motor do modelů letadel použít na výrobu elektřiny?

Vše o sbírání hmyzu... metody, tipy a rady
Odpovědět
Vindobon
Příspěvky: 1537
Registrován: 31 pro 2013, 21:20
Bydliště: Co pnou se modré hory

Dal by se motor do modelů letadel použít na výrobu elektřiny?

Příspěvek od Vindobon »

Ahoj,

na stránce o počasí, nevím proč, ale to je fuk, se mi zobrazila reklama na letecký motor, která mi vnukla myšlenku: Bylo by možné takový motor využít na výrobu elektřiny na svícení? Současné přenosné agregáty váží 13 kg a víc, starý Honda EX 500 váží 8,5 kg a už se nevyrábí, tenhle motor do modelů letadel váží 0,84 kg.

Otázky:
1. Byl by zde nějaký šikovný kutil, který by to dokázal předělat na agregát na výrobu elektřiny?
2. Nebo by to šlo použít už tak jak to je, jen připojit objímku s žárovkou/zářivkou/trubicí?
3. Jak silné světlo by to když tak utáhlo?
4. Motor je chlazený vzduchem — musí se kvůli tomu rychle pohybovat v proudu vzduchu, aby se neuvařil?
5. Je na benzín — je tím myšlen jakýkoli benzín nebo to musí být nějaký speciální letecký?

Technická data podle údajů na výše odkázané stránce:

Gewicht/hmotnost: 840 g
Typ: GT 15 Z
Besonderheiten/zvláštnosti: včetně elektronického zapalování
Bohrungs-Durchmesser / průměr vrtání: 27.7 mm
Breite / šířka: 61 mm
Drehzahl (max.) otáčky (max.): 16000 U/min
Drehzahl (min.) otáčky (min.): 2000 U/min
Drehzahl-Bereich / rozsah otáček: 2000 - 16000 U/min
Hub / zdvih: 24.8 mm
Hubraum / zdvihový objem: 14.95 cm³
Höhe / výška: 109.6 mm
Kategorie: 2-Takt Flugmodell-Motor / dvoutaktní motor do modelů letadel
Länge / délka: 90.2 mm
Modell /model: GT 15 Z
Motor-Art / druh motoru: benzínový
Motorleistung / výkon motoru: 2.76 kW / 3.75 PS
Flugmodellmotor-Conrad.jpg
Petr . Z á b r a n s k ý . . . . . . www.zabra.at
Odpovědět

Zpět na „Sběr hmyzu /Insect collecting/“